Status på udskiftning af defekt QNAP nas

Efter som nogen efterspurgte hvordan denne sag gik, så kommer der her en opdatering.

Da jeg havde udfyldt RMA formularen på [qnap](http://www.qnap.com/ “QNAP Systems, Inc. – Quality Network Appliance Provider”)’s webside blev jeg ret hurtigt derefter kontaktet af deres support, hvor de nævnte at de gerne vil have systemet ind til nærmere undersøgelser.
De gav mig et DHL kundenummer, som jeg bare skulle give til DHL når jeg ville have dem til at hente pakken.

Derfor tog jeg en backup af konfigurationen, fjernede diskene og ringede til DHL. Filerne var allerede taget backup af, som beskrevet i [en tidligere blogpost](http://lauer.dk/2009/02/09/disk-problemer-og-flytning-af-timemachine-backup/).
Dette var om fredagen og aftalte en tid mandag eftermiddag med [DHL](http://www.dhl.com/ “DHL | Global”). De gik endda med til et præcis klokkeslet som de overholdte nærmest på sekundet. Lækkert.
Pakken blev så sendt til Taiwan hvor de havde den om onsdagen. Samme dag sendte de et helt nyt system tilbage til mig. Fredag var DHL så forbi mig igen. Desværre var jeg ikke hjemme, så vi aftalte at de kom med den igen om mandagen.

Status er, at jeg måtte undvære mit system i en uge. Det kostede mig intet i fragt, og nu spiller det hele bare. Det er hvad jeg kalder god service.

2 responses to “Status på udskiftning af defekt QNAP nas

  1. Jamen så må jeg nok tage kontakt til dem også. Hvis det går lige så stærkt som din RMA vil det jo være skønt :)

    Tak for update.

  2. Det lyder godt nok som god service, nu er jeg tættere på at købe qnap end jeg har været før.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *